Genel Sağlık-İş’ten hak kayıplarına tepki: ‘Bayram hesaplamalarındaki kayıplar giderilmeli’

Genel Sağlık-İş, sağlık emekçilerinin; bayram dönemlerinde uygulanan idari izin hesaplamalarında yaşanan sorunlarına ve gece mesaisindeki sıkıntılarına ilişkin Ankara İl Sağlık Müdürlüğü önünde bir basın açıklaması düzenledi. Açıklamada bayramda aynı kurumda çalışan sağlık emekçileri arasında farklı çalışma süreleri esas alınarak yapılan hesaplamaların nöbet usulü çalışanları 13 saatlik ücret kaybına uğrattığı belirtildi. Sendikanın Ankara şube yönetim kurulu üyesi Şenol Şahin, gece çalışmasının karşılığı gündüz mesai ücretinin en az iki katı olarak ödenmesi taleplerini dile getirdi. 112 Acil Sağlık Hizmetlerinin de sorunları olduğunu söyleyen Şahin, “Hayat kurtarmak için saniyelerle yarışan sağlık emekçileri; personel yetersizliğiyle, sağlıksız çalışma koşullarıyla, keyfi görevlendirmelerle ve ücret adaletsizliğiyle de…