Avrupa Birliği’nin (AB) antitröst düzenleyicisi olarak görev yapan Avrupa Komisyonu, ABD’li teknoloji devi Meta’yı kural ihlali yapmakla suçluyor.
Komisyon, ABD’li şirketin yeni uygulamaya koyduğu ücretli ya da onaylı reklam modelinde başlıca teknoloji kurallarına uymadığını düşünüyor.
Meta, geçen yıl Kasım ayında Avrupa’da Facebook ve Instagram için reklamsız abonelik hizmetini başlatmıştı ve izlenmeyi kabul eden kullanıcıların reklam gelirleriyle finanse edilen ücretsiz bir hizmet aldığını açıklamıştı.
Meta, yasayı ihlal etti
Avrupa Komisyonu, ikili seçimin kullanıcıları kişisel verilerinin birleştirilmesine izin vermeye zorladığını ve bunun da AB’nin Dijital Piyasalar Yasası’nı (DMA) ihlal ettiğini açıkladı.
Avrupa Komisyonu’nun rekabetten sorumlu üyesi Margrethe Vestager yaptığı açıklamada, şu ifadeleri kullandı:
Vatandaşları kendi verileri üzerinde kontrol sahibi olmalarını ve daha az kişiselleştirilmiş bir reklam deneyimi seçebilmelerini sağlamak istiyoruz.
Daha önce AB Komisyonu’ndan milyonlarca dolar ceza alan Meta’nın yeni bir ceza alıp almayacağı şimdilik belirsiz.